Ekonomi

E-Ticaret Şirketleri Kargo ve Teslimat Sorunlarıyla Mücadele Ediyor

Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER) bünyesindeki kargo ve lojistik etüt kümelenmesi tarafından e-ticaret firmalarının kargo ve teslimat konusunda yaşadıkları sorunlara yönelik anket çalışması yapıldı. Ankete Türkiye’de e-ticaret şubesinde faaliyet gösteren 348 e-ticaret şirketi temsilcisi veya e-ticaret satıcısı katılmıştır. Sonuçları değerlendiren ELİDER Lideri Fehmi Darbay, anketin sektörde analiz arayışının gerekliliğini ortaya koyduğunu belirterek, “E-ticarette müşterinizi sipariş aşamasına kadar memnun edebilirsiniz ancak kargo süreçlerinde yaşanan bir sorun yazılıyor. Bu durum e-ticaret firmalarında handikap oluşturuyor ve müşteri kaybediyorlar.” dedi.

10-31 Temmuz tarihleri ​​arasında Bilgisayar Destekli İnternet Anketi (CAWI) idaresi ile yapılan anket sonuçlarına göre e-ticaret satıcılarının en memnun olmadığı konular; Desi fiyat listeleri ve ek maliyetler vardı. Ankete katılan e-ticaret bayilerinin yüzde 97’si son zamanlarda çalıştıkları kargo şubeleri ile en az bir kez paket tasarımı konusunda anlaşmazlık yaşadıklarını belirtti.

Katılımcıların yüzde 73’ü desi/fiyat listelerinden memnun olmadığını belirtirken bu oran yüzde 92’ye kadar çıkabiliyor. Katılımcıların yüzde 27’si tasarım/fiyat listelerinden memnun olduğunu belirtti. Ayrıca yüzde 66,3’ü ekstra teslimat ve diğer ek maliyetlerden memnun olmadığını belirtti. Ankete katılan temsilcilerin verdiği bilgilere göre kargo şirketlerinden memnuniyet ortalaması 10 üzerinden 5,4 olarak belirlendi.

“KARGO SORUNU NEDENİYLE MÜŞTERİ VE SİPARİŞ KAYBI YAŞIYORUZ”

Ankete katılan firma yetkilileri de paylaştıkları bilgi notlarında önemli noktalara değindi. Bir e-ticaret satıcısı, “Çok pahalı nakliye hizmetleri almamıza rağmen son tüketiciye ulaşma kanalımız olan kargonun ulaşım, özen ve teslimat sorunları nedeniyle yüzlerce müşteri ve sipariş kaybı yaşıyoruz. .”

Başka bir satıcı ise “Desi hataları her zaman oluyor. Biz genelde daha fazla ücret ödemek ya da iade faturası kesmek zorunda kalıyoruz. Kargo masrafı çok yüksek. Teslim edilmeyen kargolar müşteri memnuniyetsizliği, gidiş-dönüş kargo masrafı ve ürünün hazırlanması gibi sorunlar yaratıyor” dedi. yeniden satış için.”

Bir başka satıcı lojistik sektöründe otomasyon sistemlerinin geliştirilmesi gerektiğini belirtirken, bir başka satıcı ise “Elimizde çok fazla teslim edilemeyen kargo var. Müşteriler şikayetçi. Kayıp kargolar düzenlenmiyor. Personel son derece eğitimsiz ve kaba. Bir sorun var” dedi. Bize yeterince değer verilmiyor, onlar çalışma havasında” dedi.

“MÜŞTERİ KAYBI”

Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER) Lideri Fehmi Darbay, anket sonuçlarını değerlendirdi. E-ticarette lojistik süreçlerin çok değerli bir yere sahip olduğunu belirten Fehmi Darbay, “E-ticaret bir anlamda lojistik, kargo ve teslimat demek. sipariş aşamasında ancak kargo süreçlerinde yaşanan bir sorun e-ticaret.Bu durum e-ticaret firmalarında handikap yaratıyor ve müşteri kaybediyorlar” dedi.

Darbay, “ELİDER olarak bu bilinçle yaptığımız anket, teslimat ve kargo sorunlarının e-ticaret ekosistemindeki önemini ve çözüm aramanın gerekliliğini ortaya koydu. bu değerli verileri kullanarak bu konuda çalıştaylara, konferanslara ve çalıştaylara ihtiyaç olduğunu belirterek, “Bu sorumluluğu üstlenerek e-ticaret, kargo, teslimat ve lojistik dikeylerindeki çalışmalara hız kazandıracağız” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu